Search This Blog

Ulat.

Saturday 27 April 2013


Aku memang boleh dikategorikan sebagai ulat buku jugak lah.
Tapi bukan pada buku pelajaran.
Tapi pada buku cerita, novel, majalah.
If dah bosan sangat, memang akan cari buku.
If buku cerita dah takde, rembat jelah buku ilmiah kan.




Bagus jugak terbitan baru Lejen Press and semua yang berkait dengannya lah.
Sebab dia tarik minat muda remaja untuk membaca
Tajuk pun dah kemain haru kan. 


Contoh nya buku nie,
Kemain pakwe aku bising sebab tajuk dia mencarut.

Tapi hakikatnya

Apa Itu Terfaktab?

Terfaktab merupakan asimilasi dari perkataan Inggeris 'fucked-up
yang menerangkan seseorang dalam 'stuck' atau 'get/have a problem'
pada satu situasi dan keadaan.

Dari 'fucked-up', 
sebutannya menjadi FAKTAB setelah di normalisasi-kan 
dengan accent English
masyarakat Latin serta di eja dengan menggunakan tulisan rumi.

Di garap dari tokoh-tokoh penulis yang serba unggul 
dalam membantu pasangan bercinta di luar sana 
yang mempunyai masalah semasa bercinta, 
dan mungkin juga sebagai bahan gelak ketawa 
sewaktu memulakan kerja dan kuliah di waktu pagi.


So tak tahu sila jangan marah dulu.
Ini buku motivasi untuk percintaan ;)


Buku ini, siapa cakap tak seram memang aku sula dia!
Kalau korang baca time tengah ramai2 dengan kwn2,
memang lah tak seram! 
Boooooooooooooooooooooooooooo!!

Masa aku start baca nie,
Aku dok dalam bilik sorang2,
Dah lah katil mengadap tingkap pulak kan.
Jangan tak feel lah. 
Baca satu cerita, stop.
Then sambung, then stop.
Satu malam hanya mampu 2 cerita je.
Sudahnya aku baca time atas tren je.
At least takde aku rasa meremang sangat. 
p/s: Aku peminat movie/cerita seram, tapi ini, pada aku lagi seram. 








Faham tak bila tengok tajuk pun dah rasa teruja nak baca.
So memang akan ku cari time g Pesta Buku PWTC nanti. 



Till then,
marilah menjadi ulat buku daripada menjadi ulat miang ;)




#sumber: Blog Terfaktab



0 comments:

Post a Comment