Search This Blog

Perihal anugerah

Sunday 16 November 2014

Anugerah Perak tu untuk graduan yang dapat 3.5 ke atas or AVG 70 ke atas
and terbaik untuk course tu. Kira macam best student untuk course tu lah haaa gitu bahasa senang dia.


I didn't expect pun sebenarnya akan dapat sebab aku memang push all the limits untuk dapat grad dengan 1st class, yelah sape tanak kan?
Yang pasal anugerah tu ade la terselit dalam doa aku, kalau diizinkan Allah,
nak lah jugak merasa, kalau takde rezeki takpe sebab course aku ramai lagi yang pandai.

Hmmm...
Banyak sangat dugaan sebenarnya untuk Anugerah Perak tu.
Ohhh btw aku diberitahu oleh koordinator program aku, yang aku bakal terima Anugerah Perak untuk konvo nanti.
So dah memang excited la kan cite dia.
Tapi surat tak sampai-sampai pun lagi.

Bila aku call kolej untuk confirmkan, urusetia konvo tu macam tak caya aku dapat sebab nama aku takde dalam list. Dia asyik tanya banyak kali and tetibe aku dengar dia tergelak gelak dgn kawan sekeliling dia sebab nama aku takde pun tapi aku sibuk tanya pasal anugerah.


Helloooooooo!
Ingat aku takde kerja ke tetibe nak call tanya pasal anugerah kalau aku tahu aku memang tak dapat?
Lolssssss!
Then terus ngadu kat koordinator and rupanya bile dia check balik, urusetia konvo tersilap.
Dorang hantar surat to classmate aku, which is AVG kiteorng dekat2 je so dorang terlepas pandang.
Tanak kacau pulak emosi kalau gitu kan?
Tak memasal kena tarik balik surat dkt kawan aku tu and buat untuk aku.
Kesian kawan aku.

Then after settle, 1 week before konvo ade staff call Papa, dorang say sorry untuk kesilapan tu and dorang emel surat kat aku, plus pos skali. K tang tu dah lega dah bila emel dah sampai.


On the day untuk konvo, ade lagi hal pelik yang jadi.
Ya Allah teruk sangat aku diduga kali ni.
Konvo KPTM dah tukar sistem.
Means yg anugerah khas and plg special je yg akan naik pentas.
Penerima Anugerah Perak and Presiden kena ambik kat tepi hall lepas turun dari pentas.


Haaa pin kaler silver tu lah yang melambangkan sesape yang ade terima anugerah. 
Time ni mood aku jadi tak betul sebab tetibe time aku nak g ambik kat tepi pentas, 
anugerah aku tu takde, padahal nama memang ade dalam list. 
Taknak sedih pulak aku sebab memula ckp takde then ade then tetibe takde plak. 

Boleh dorang kate meh no fon nanti kiteorng contact you, you collect dekat kolej nanti kemudian k. 
Balik je kat seat memang menitik air mata aku, nasib takde sape perasan.
Yelah sape tak sedih kan kena main perasaan gini. 
Sambil menitik air mata aku whatsapp parents aku. 
Then aku ngadu kat koordinator program aku. 
Then dia uruskan. 
Serius moody sgt aku time tu orang yang dekat dengan aku, 
mesti perasan sebab aku selalunya happy je tapi tetibe muka serius and masam. 




Last- last, dah nak habis majlis masa tu, urusetia call, katenya anugerah tu ade.
Dorang tak jumpe cari tadi. 
Lols. 
Dengan tak say sorry nya. 

Takpe aku sabar je and senyum je balik. 
Grab the anugerah, 
Then Akey is back!
Hahahahhahahahahhaha. 



0 comments:

Post a Comment