Search This Blog

Trip to Sabah - Day 3

Sunday 22 February 2015


Memang kami bangun awal harini sebab Uncle Liew dah cakap pukul 7:30 pagi dah kena gerak. 
So dengan kencangnya memang pukul 7 pagi kiteorang dah sesiap breakfast. 

Selfie dekat mamak pun jadi. 


Actually kiteorang ade cuak sikit sebab ade bebudak kecik mintak sedekah yang tadah tangan depan muka kiteorang, memang dorang aim pelancong la aku rasa. 
Takut sikit rasa...


Sepanjang perjalanan ke Kundasang mulut kiteorang non stop dok memuji pemandangan indah, memang tak bosan la subhanallah cantik sangat. 

1st destinantion kami adalah ke 

Pekan Nabalu :)




Cantik sangat pemandangan dekat Pekan Nabalu ni sebab nampak Gunung Kinabalu...
Aku takde plak snap gambar Pekan Nabalu yang jual kraftangan semua tu.
Tapi yang pasti kiteorang memborong Tshirt bagai nak gila kat sana. 



Ini pulak area Pekan Kundasang...
Sempat kiteoran menyinggah makan burger tepi jalan semata nak merasa burger Sabah. 
Hehe :)



Kinabalu Park

Perjalanan kami diteruskan ke Kinabalu Park :)
Sini tempat untuk tengok cara org nak register hiking bagai tu, kiteorang lepak dekat cafe dia snap snap gambar...



Posing wwanita hari ini
Hahahahhahaah :)




Poring Hot Spring- Canopy Walk

Ade bayaran dikenakan di sini ye, 
Lupe dah bape pepandai korang lah usha internet hehe.  

Otw ke sini aku pening, rasa nak muntah tapi tahan je sebab nak macho. Haha
End up aku tertido and sampai je sini aku blur.
Padahal aku dah dgr yang kat sini kena canopy walk,
tapi aku tak register dalam mind yang canopy walk kena naik bukit.
Aku ingat kena jalan bawah canopy. Hiks.


Posing terkejut sebab kena naik bukit setinggi 200 meter sebelum naik canopy walk. 



Canopy walk dia ade banyak jenis jugak,
makin lama makin jauh makin tinggi..





Air sungai nampak sangat refreshing aku geram je rasa nak terjun weyyyy...




Kat sini ade pilihan samada nak air panas or sejuk,
memandangkan time ni cuaca panas,
kami bukak paip air sejuk, 
Air gunung weyyyyhhhh sejuk segar je rasa nak mandi kat situ jugak. 
Dekat luar kawasan ni ade deretan kedai makan, 
kiteorang terus lunch kat sini je sebab dah lapar. 


Sg Luanti Fish Spa

Okey sini bukan sungai biasa ye
Sini sungai then ade ikan ternakan bernama Ikan Kelah, 
Tujuan dia untuk sedut2 bende kotor dekat kaki kita.
Ala-ala fish spa yang ikan kecik tu,
Tapi ikan sini versi bapak dia. 
HAHAHAHAHAHAHA. 


Ezzy Ezza and Senah paling berani utk cabaran bermanja dengan ikan kelah. 




Aku jujur la ye, 
Aku ade masuk kaki dekat ikan tu sekali je, 
Tu pun sipi sipi sebab aku geli sangat!!!!!



Bagi lah aku bende extreme ke ape tapi bukan bende gini lah,
Aku tarik diri awal-awal. 
Haha :)

Ini penjaga tempat ni, kat sini pun ade bayaran untuk tiket ye :)
And dalam 15 minit je kite boleh main dengan ikan kat sini...



Kiram Cabin Village

Okey lepas penat seharian and siap tapau kfc for dinner,
kiteorang terus menuju ke Kiram Cabin Village.
Kiteorang stay sini selama satu malam di Kundasang!!!


Ni lobi utk registration ye...
sampai je terus datang sini..

Okey ni bilik kami
Potato and mushroom...
Memalam kami lepak dekat beranda makan kfc and minum nescafe :)


Itu cafe..



Ini rumah owner..
Weekend dorang datang sini pantau ape yang patut..






Kat Kiram ni sangat sejuk,
walaupun baru pukul 5 petang..
Kabus tebal sangat..
Bercakap memang mulut keluar asap..
Kiteorang sampai tahap tak tahu nak pijak kaki dekat mane sebab sejuk teramat
Sampai tahap aku tido pun kena pakai glove and stoking..


Plus kat sini malam sangat tenang,
memang untuk kasi kau rest je..
Malam tu kiteorang layan ade bebudak mane ntah dok main gitar kat bawah tu..
Borak borak sampai pukul bape pagi..
Best weyyy bila bercuti dengan kawan zaman sekolah
Imbau balik kenangan zaman dok asrama...
Terlampau syok..



p/s: Sepanjang kat Kundasang ni, kebanyakan tempat memang kena bayar if nak masuk, tapi murah je no worries...plus dekat pekan dia, ade je KFC and kedai runcit, tapi pepandai koranglah arrange masa sebab sini kedai pesen tutup awal..




Stay tune to day 4 yeeeee :)))))


1 comments:

SiblingShawlSite said...

Bila nak upload 'Day 4' ? Hihihihi

Post a Comment